سونی امروز اعلام کرد که کنترلر دسترسی PS5 خود که برای اولین بار با نام Project Leonardo معرفی شد، Access Controller نامیده می شود.
به عنوان بخشی از روز جهانی آگاهی از دسترسی، سازنده اين سختافزار گفت:
کنترلر دسترسی PS5 «شامل مجموعهای از دکمهها و کلاهکهای قابل تعویض است تا بازیکنان بتوانند آزادانه طرحبندیهای مختلفی ایجاد کنند که برای قدرت، دامنه حرکت و نیازهای فیزیکی منحصربهفردشان کار میکند».
هر بسته سه نوع درپوش چوبی آنالوگ، درپوش دکمهای در اشکال و اندازههای مختلف (بالشی، مسطح، پهن پهن، برآمدگی و منحنی)، درپوش دکمهای قابل تعویض و گزینه اتصال پد به پایهها و سهپایههای AMPS را ارائه میدهد. همچنین می توانید آن را به صورت صاف قرار دهید یا آن را 360 درجه جهت دهید. سپس سوئیچ ها، دکمه ها و میله های آنالوگ سفارشی را می توان از طریق چهار درگاه AUX 3.5 میلی متری وصل کرد.
همراه با کنترلر، یک رابط کاربری عمیق در PS5 است که به گیمرهای ناتوان کمک می کند تا هر گزینه را سفارشی کنند. به اندازه دو کنترلر دسترسی و یک پد DualSense (یا DualSense Edge) همگی می توانند با هم کار کنند و مجموعه ای از دکمه ها را تشکیل دهند. مانند کنترلر بی سیم DualSense Edge، بازیکنان همچنین می توانند موقعیت شروع و حساسیت ورودی را به خوبی تنظیم کنند. توانایی تنظیم مناطق مرده (فاصله حرکت چوب آنالوگ شما قبل از اینکه در بازی تشخیص داده شود) و حساسیت چوب به ویژه برای بازیکنان مفید است. برای بهبود کنترل حرکتی خوب خود در طول بازی.
Hideaki Nishino، معاون ارشد اين پلتفرم، میگوید: «ما چیزهای بیشتری درباره کنترلکننده Access برای PS5، از جمله جزئیات بیشتر محصول و نسخه، در ماههای آینده به اشتراک خواهیم گذاشت.» از همه بازیکنانی که بازخوردهای ارزشمندی را به اشتراک گذاشتهاند و هر روز به ما الهام میدهند تا از طریق نوآوری و همکاری با شما - جامعه ما، لذت بازی را برای افراد بیشتری به ارمغان بیاوریم.»